Junckers baner vejen for FIBA EuroBasket 2017

Massive trægulve viser sig endnu en gang at performe bedst.

Basket FIBA.jpg

22 November 2016

Junckers har indgået partnerskab med ”Det Internationale Basketball Forbund”, FIBA, som officiel teknisk leverandør til FIBA EuroBasket 2017. Som førende producent af massive sportstrægulve, vil Junckers levere specielt designede demontable gulve til de 5 lokaliteter, hvor Europa’s største basketball konkurrence afholdes.

Junckers har tidligere samarbejdet med FIBA og leveret sportsgulve til EuroBasket 2009 samt til den Olympiske Basketball Turnering i 2004 afholdt i Athen. Aftalen kom i stand i sammenhæng med, at FIBA udsendte en generel tilbudsanmodning til alle FIBA´s bane og udstyrspartnere i trægulvskategorien.

Carsten Chabert, Administrerende direktør udtaler:

“Som mangeårig FIBA bane- og udstyrspartner er vi oprigtigt stolte af, at blive valgt som officiel teknisk leverandør til den prestigefyldte turnering FIBA EuroBasket 2017. Denne aftale styrker yderligere vores samarbejde og understøtter vores strategi om at fastholde Junckers position som førende leverandør af sportsgulve i hele verden.”

Frank Leenders, FIBA Medie og Marketing ansvarlige udtaler:

“Vi er meget glade for at kunne byde Junckers velkommen som officiel teknisk leverandør til FIBA EuroBasket 2017. Takket være Junckers unikke ekspertise leveres der 1. klasses sportsgulve til konkurrencen og det vil bidrage til en ny og inspirerende brandidentitet.”
Med 7 datterselskaber, et netværk af agenter og distributører er Junckers repræsenteret i mere end 50 lande. Heriblandt de 4 værtslande for FIBA EuroBasket 2017 – Finland, Israel, Rumænien og Tyrkiet.

3 gode grunde til at vælge et Junckers demontabelt gulv
  1. Gulvet har unikke flade-elastiske egenskaber og det giver en ultimativ bevægelsesfrihed, beskytter mod skader og sikrer at udøveren kan præstere sit yderste.
  2. Gulvet er perfekt til midlertidigt brug, f.eks. internationale turneringer, over skøjtebaner eller ikke sportslige arrangementer som koncerter.
  3. Gulvet er hurtigt og let at montere og demontere.

Vil du vide mere om demontable gulve? Læs mere her

Vil du vide mere om Junckers? Læs mere her

Kontakt Junckers, klik her